“The Witch: Part 2. The Other One” adalah sebuah filem aksi seram sains fiksyen Korea Selatan yang ditulis dan diarahkan oleh Park Hoon-jung. Ia merupakan kesinambungan kepada filem “The Witch: Part 1. The Subversion” yang ditayangkan pada tahun 2018. Filem ini menampilkan Shin Si-ah, Park Eun-bin dan Jo Min-su. Filem ini telah ditayangkan pada 15 Jun 2022 oleh Next Entertainment World.

Filem ini menduduki tempat pertama di pawagam Korea Selatan dan melepasi satu juta tiket jualan selepas empat hari tayangan dan dua juta tiket selepas sebelas hari tayangan. The Witch: Part 2 kini merupakan filem Korea Selatan yang menduduki tempat keenam dalam jadual kutipan tertinggi pada tahun 2022 dengan kutipan sebanyak AS$22.954 juta dan 2.80 juta penonton.

PLOT CERITA

Beberapa tahun yang lalu, seorang remaja perempuan sedang menaiki bas bersama kawannya apabila secara misteri laluan bas berubah. Gas dilemparkan ke dalam bas, menyebabkan semua orang di dalamnya tidak sedarkan diri.

Satu pasukan menculik wanita muda tersebut dan dia terbangun, melihat bahawa insiden bas itu sebenarnya direka untuk kelihatan seperti kemalangan. Dr. Baek dan kembarnya meyakinkannya, mengetahui bahawa dia hamil dengan anak kembar berlainan jenis kelamin, mereka mengatakan bahawa kehamilannya akan menjadi sesuatu yang penting secara misteri.

.

Mungkin Anda berminat Dengan Artikel Ini

.

Pada hari tersebut, seorang gadis yang dipanggil Ark 1 berjaya melarikan diri dari sebuah makmal rahsia setelah membunuh semua askar dan ahli sains di situ.

Dia tersesat di hutan dan mendengar suara ibunya memanggil. Kemudian, dia diculik oleh pengikut-pengikut gangster yang berbahaya, Yong-Doo, semasa mereka melalui jalan dengan sebuah van.

Kyung-Hee juga salah seorang yang diculik kerana dia enggan menyerah hak milik rumahnya kepada Yong-Doo. Sepanjang perjalanan, gadis itu menyebabkan kemalangan. Kyung-Hee membawa gadis itu bersamanya dan menghubungi bapa saudaranya untuk mendapatkan bantuan.

Bapa saudaranya melakukan pembedahan pada Ark 1 untuk mengeluarkan semua alat eksperimen dari kulitnya. Kyung-Hee akhirnya membawa gadis itu ke rumahnya, di mana dia tinggal bersama abangnya, Dae-Gil.

Sementara itu, Dr. Baek menerima kunjungan dari Jang, ketua instituti rahsia. Mereka berdua berbincang mengenai gadis yang melarikan diri di pangkalan pesisir Pulau Jeju, di mana Jang menghantar pasukan taktikal untuk menyelesaikan masalah secara rahsia.

Pada waktu malam, Yong-Doo dan gengnya mengancam Kyung-Hee supaya memberikan surat hak milik harta bapanya, dan mengungkapkan bahawa bapanya dibunuh oleh Yong. Gadis itu muncul dan mengalahkan semua pengikut dengan kekuatan yang luar biasa.

Yong-Doo melarikan diri kerana terlalu takut melihat kekuatan luar biasa Ark 1 . Seorang ejen bernama Jo-Hyeon dan rakan sejawatnya dari Afrika Selatan dipanggil untuk bertemu dengan Baek, yang menawarkan kepada mereka satu peranti yang boleh mengesan Ark 1.

Yong-Doo, tidak puas dengan apa yang berlaku, kemudian melakukan penyeksaan ke atas bapa saudara Kyung-Hee semata-mata untuk mendapatkan lebih banyak maklumat tentang gadis itu.

Dalam perjalanan ke pasar, Kyung-Hee mendapati bahawa bapa saudaranya cedera dan keluar untuk membantu. Apabila dia kembali ke kereta, dia menjumpai Jo-Hyeon dan rakan sejawatnya, yang menunjukkan rakaman video gadis itu membunuh semua orang sebelum melarikan diri, dan meminta bantuan Kyung-Hee untuk menghentikan Ark 1.

Yong-Doo bertemu dengan pasukan Jang ketika melaporkan kehadiran gadis itu kepada rakan kongsi jenayahnya, di mana dia akhirnya menerima dos kuasa mereka sebagai pertukaran untuk mengungkapkan lokasi gadis tersebut.

.

Artikel Lain

.

Kyung-Hee pulang ke rumah dengan arahan untuk meninggalkan tempat dengan abangnya sebaik sahaja persembahan bunga api berlangsung. Namun tiba-tiba Yong-Doo tiba dengan geng dan pasukan Jang.

Kyung meninggal dunia semasa cuba melengahkan masa bagi Dae-Gil dan Ark 1 untuk melarikan diri, apabila dia ditembak dengan tembakan yang menyebabkan kematiannya.

Pasukan taktikal Jo-Hyeon menembak menggunakan bazooka untuk membunuh gadis itu di atas bumbung, namun dia berjaya melarikan diri.

Dae-Gil selamat dari letupan rumah, tetapi meninggal dunia tidak lama kemudian oleh tangan Yong-Doo apabila melihat mayat adik perempuannya.

Geng, Jo-Hyeon, dan rakan sejawatnya dibunuh oleh pasukan itu sebelum diserang oleh Ark 1. Yong-Doo akhirnya mengalami patah kaki oleh Ark 1, menyebabkannya tidak berdaya walaupun mendapat dos supermanusia.

Dia terlibat dalam pertarungan dengan dua ahli pasukan taktikal terakhir, di mana dia menghancurkan salah seorang daripada mereka dengan telekinesisnya. Goo Ja-yoon tiba dengan kereta dan menghabisi orang yang tersisa daripada kekacauan itu, sebelum mendedahkan kepada Ark 1 bahawa mereka adalah adik-beradik dan dia telah memantaunya sejak dia melarikan diri.

Ja-yoon berkata dia memerlukan bantuan gadis itu untuk mencari ibu mereka, kerana dia mempunyai ikatan psikik yang lebih kuat dengan gadis itu. Ark 1 tidak memberikan respons, memberi tumpuan kepada kehilangan Dae-Gil dan Kyung-Hee, sambil melihat Yong perlahan-lahan meninggal dunia.

Ja-yoon menyuntik adiknya dengan penenang dan meletakkannya dalam kereta, memandu menjauh dari tempat kejadian bersama-sama.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!